Wednesday, October 03, 2012

Har ni fest, eller?


Ett företag jag arbetar med ville ha en inbjudan. De ska ha ett kundevent. Fest, kanske, men fan vet. Det fick mig att fundera lite.

Företaget ifråga ska vara hyggligt duktiga på kommunikation och kreativitet. Det är vad de lever på, nämligen. De säljer konsulttjänster av det slaget. Så ni kan ju tänka er hur inbjudan såg ut: Sprakande av färg och liv, glitter och bananer. En text som lät rajtantajtan och rolighetsextravaganza; lekfullhet och spänning i skön förening. Och en gnutta innehåll, så att kunderna ska kunna motivera drickandet inför sina chefer. Ja, ni  förstår.

Ni har fel. Tänk ett kuvert i firmans färger, innehållandes en lapp i firmans färger, med en text som tagen från någon trist talarförmedlings hemsida. Och så var det med det.

Sådant här gör mig sur. Det får mig också att tänka på alla de pengar som slarvas bort i det här landet varje år, beroende på ren och skär brist på kommunikationsförmåga.

Tråkiga människor är helt enkelt jävligt dyra.
                                                                                                                    

No comments: