Ett företag jag arbetar med ville ha en inbjudan. De ska
ha ett kundevent. Fest, kanske, men fan vet. Det fick mig att fundera lite.
Företaget ifråga ska vara hyggligt duktiga på
kommunikation och kreativitet. Det är vad de lever på, nämligen. De säljer konsulttjänster
av det slaget. Så ni kan ju tänka er hur inbjudan såg ut: Sprakande av färg
och liv, glitter och bananer. En text som lät rajtantajtan och
rolighetsextravaganza; lekfullhet och spänning i skön förening. Och en gnutta
innehåll, så att kunderna ska kunna motivera drickandet inför sina chefer. Ja,
ni förstår.
Ni har fel. Tänk ett kuvert i firmans färger,
innehållandes en lapp i firmans färger, med en text som tagen från någon trist
talarförmedlings hemsida. Och så var det med det.
Sådant här gör mig sur. Det får mig också att tänka på
alla de pengar som slarvas bort i det här landet varje år, beroende på ren och
skär brist på kommunikationsförmåga.
Tråkiga människor är helt enkelt jävligt dyra.
No comments:
Post a Comment